Email
Facebook
Bericht ons

CUPRA en FC Barcelona zijn een wereldwijde samenwerking aangegaan, waarmee CUPRA exclusief de officiële auto- en mobiliteitspartner van de voetbalclub wordt. CUPRA – onderdeel van SEAT – bundelt de komende vijf seizoenen de krachten met de club uit de stad waar het automerk zijn thuisbasis heeft.
 

Deze overeenkomst – die verder gaat dan een traditionele samenwerking – is gestoeld op drie strategische pijlers. Allereerst stammen beide partners uit Barcelona en hebben ze een gezamenlijk doel om het imago van de stad wereldwijd een extra boost te geven. Daarnaast streven de twee allebei naar het stimuleren van jong talent en innovatie. En tot slot delen de twee merken gemeenschappelijke waarden als passie, ambitie en een wereldwijde presence.
 

Op basis van deze gedeelde waarden gaat de alliantie tussen CUPRA en FC Barcelona unieke ervaringen creëren voor hun fans wereldwijd en stedelijke mobiliteitsprojecten ontwikkelen rondom het stadion van FC Barcelona: Camp Nou.
 

SEAT President en CUPRA bestuursvoorzitter Luca de Meo en FC Barcelona President Josep Maria Bartomeu ontmoetten elkaar vandaag in Camp Nou voorafgaand aan Barça’s eerste thuiswedstrijd in La Liga 2019-2020. “Deze innovatieve alliantie met één van ‘s werelds mooiste voetbalclubs onderschrijft onze sterke toewijding voor het merk CUPRA en de toekomst van mobiliteit in Barcelona. Bovendien gaat de samenwerking met een wereldwijd instituut als FC Barcelona – met een fanbase van meer dan 340 miljoen mensen – een boost geven aan onze globaliseringsstrategie,” aldus De Meo.

 

FC Barcelona President Josep Maria Bartomeu verklaarde op zijn beurt: “We zijn verheugd met de overeenkomst met CUPRA als FC Barcelona’s nieuwe officiële auto- en mobiliteitspartner. Samen zetten we een nieuwe koers uit, op basis van gedeelde merkwaarden als vraag, passie, ambitie en teamwork. Deze innovatieve alliantie biedt ons de mogelijkheid om onze fans wereldwijd unieke ervaringen te bieden. Bovendien kunnen we hierdoor samenwerken bij de ontwikkeling van nieuwe oplossingen die de stedelijke mobiliteit in Barcelona verder verbeteren.”

Bijzondere samenwerking
Naast de rol als exclusieve officiële auto- en mobiliteitspartner wordt CUPRA tevens één van FC Barcelona’s ‘Global Official Partners’. De twee merken delen hetzelfde DNA met het oog op hun gezamenlijke visie op het creëren van een unieke stijl en hun voorliefde voor prestaties.
 

De speciale samenwerking tussen CUPRA en FC Barcelona komt rondom het stadion visueel tot uiting en voorziet tevens in een CUPRA VIP Box in Camp Nou voor alle thuiswedstrijden van de club. Naar verwachting wordt buiten het stadion tijdelijk tevens een speciaal gebied ingericht waar Barça-fans kennis kunnen maken met het merk CUPRA.
 

Gezamenlijke visie op de toekomst
Verder gaan SEAT, CUPRA en FC Barcelona samen oplossingen voor micromobiliteit en elektromobiliteit rondom het Camp Nou-stadion ontwikkelen. De faciliteiten van het beroemde voetbalstadion fungeren daarbij als testlab voor stedelijke mobiliteitsprojecten in Barcelona.
 

Aanvullende details over de gezamenlijke projecten tussen SEAT & CUPRA en FC Barcelona worden binnenkort bekendgemaakt.

Over CUPRA
SEAT lanceerde vorig jaar CUPRA als een nieuw, opzichzelfstaand merk. Al sinds 1996 staan de vijf letters voor het sportiefste dat SEAT te bieden heeft en de afgelopen anderhalf jaar heeft CUPRA zijn eigen identiteit ontwikkeld als zelfstandig merk. CUPRA staat synoniem voor verfijning en exclusiviteit, met auto’s gemaakt dóór liefhebbers vóór liefhebbers die op zoek zijn naar een passioneel ontwerp, sportiviteit en aansprekende prestaties.

Copyright © 2024 RTL Autowereld. All rights reserved


Privacy Statement  |  Cookie instellingen


studio29elf