De 911-serie verwelkomt een nieuw lid: Porsche breidt zijn achtste generatie uit met de 911 Carrera. De nieuwe sportwagen wordt meteen geïntroduceerd als Coupé en Cabriolet en genereert 283 kW (385 pk) uit zijn 3,0-liter zescilinder boxermotor met biturbo-lading. De Carrera is het instapmodel van 911 en biedt 11 kW (15 pk) meer vermogen dan zijn voorganger. Het deelt zijn premium-kwaliteit standaardfuncties vrijwel ongewijzigd ten opzichte van de 911 Carrera S. Deze omvatten het hoogwaardige interieur met 11 inch touchscreen, uitgebreide connectiviteit en ook innovatieve assistentiesystemen zoals de Porsche Wet Mode die zorgt voor een nog veiliger gebruik op nat wegdek wegen. De 911 Carrera onderscheidt zich door kleinere wielen en remmen en de individuele uitlaatpijpen op het uitlaatsysteem.
Net als bij het Carrera S-model zijn de motor, het chassis en de remmen ontworpen voor exclusieve sportiviteit. De 3,0-liter, zescilinder boxermotor van de 911 Carrera genereert vermogen grotendeels door de kleinere wieldiameters van de turbines en compressoren die in de nieuwe turboladers aanwezig zijn. De krachtoverbrenging wordt geregeld door de nieuwe achttraps transmissie met dubbele koppeling (PDK). Hierdoor kan de 911 Carrera Coupé in 4,2 seconden versnellen van 0-100 km/u, met een topsnelheid van 293 km/u. Het optionele Sport Chrono-pakket schaaft nog 0,2 seconden van de sprint af.
De rijdynamiekopstelling omvat 235/40 ZR-banden op 19-inch lichtmetalen wielen op de vooras. De configuratie met gemengde banden heeft 20-inch wielen met 295/35 ZR-banden aan de achterzijde. Op beide assen wordt remkracht geleverd door remschijven van 330 millimeter
met zwarte monobloc-remklauwen met vier zuigers.
De prijs van de 911 Carrera Coupé begint bij 141.400 euro en de 911 Carrera Cabriolet bij 157.600 euro. De nieuwe modellen kunnen nu worden besteld. De versie met vierwielaandrijving is binnenkort beschikbaar.