- Eerste Europese klant nam zijn Polestar 2 in ontvangst op het hoofdkantoor in Gothenburg
- •14 Spaces nu open in China, Noord-Amerika en Europa, waarvan drie in Nederland. Vijftig Spaces wereldwijd vóór eind 2020.
Polestar heeft op zijn wereldwijde hoofkantoor in Gothenburg (Zweden) de eerste Polestar 2 afgeleverd aan een Europese klant. De in Thunder uitgevoerde fastback is gespecificeerd met een Charcoal WeaveTech veganistisch interieur.
“Ik bestelde mijn Polestar 2 op de lanceringsdag”, verklaarde Sture Stensson bij het in ontvangst nemen van zijn auto. “Dit is mijn eerste elektrische auto en ik heb zonnepanelen op het dak van mijn huis laten monteren om extra duurzaam te kunnen laden.”
Polestar onthulde de Polestar 2 online in 2019. Ondanks de wereldwijde pandemie werkte het merk consistent door om in maart 2020 een veilige start van de productie te garanderen in de productiefaciliteit in Luqiao (China).
“Ik ben ontzettend trots op het hele team”, aldus Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. “Het overwinnen van de uitdagingen in productie en logistiek als gevolg van de wereldwijde pandemie, en het op tijd kunnen afleveren van onze auto’s, is een enorme prestatie. De eerste reacties van de pers zijn zeer positief en we zetten echt vaart achter de lancering van de Polestar 2.”
Polestar wil met zijn digital-first retailmodel het gezicht van automotive retail veranderen. Er zijn inmiddels 14 Spaces geopend in grote steden in China, Noord-Amerika en Europa. Afgelopen weekend opende Polestar Nederland een Space in Eindhoven, Rotterdam en Leidschendam. Later dit jaar volgt de vierde Space, in de regio Amsterdam.
In de Polestar Spaces kunnen consumenten zich onderdompelen in het merk en alles te weten komen over de Polestar 1 en 2. Natuurlijk zijn de auto’s er zelf aanwezig om te testen en kunnen ze ook worden ontdekt via interactieve displays met touchscreens die ontworpen zijn om aandacht en conversatie te stimuleren.
Ook kunnen consumenten de auto’s ervaren met gebruik van Varjo-virtual reality die de resolutie van het menselijk oog evenaart. En met vragen kunnen ze altijd terecht bij de Polestar Specialisten. Experts die consumenten écht in contact brengen met de filosofie en de producten van het merk en niet op commissiebasis werken. De consument bepaalt zelf hoeveel interactie hij of zij wil. En als klanten eenmaal de perfecte Polestar hebben geconfigureerd, kunnen ze deze online bestellen. Waar en wanneer het hen uitkomt.
De aflevering van de eerste Polestar 2 in Europa markeert een cruciale stap voor de elektrische startup. Na Zweden volgen China en Noorwegen. Snel daarna start de levering in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Nederland, waar de eerste auto’s nog deze zomer worden afgeleverd.