Email
Facebook
Bericht ons

Met 1,2 miljoen verkochte exemplaren sinds de introductie in 2013 is de Renault Captur de bestverkochte stads-SUV. Ook vorig jaar was de Captur de populairste in zijn klasse, toen wereldwijd meer dan 230.000 stuks verkocht werden. In Nederland zijn er inmiddels meer dan 45.000 Captur modellen verkocht.

 

De marktintroductie van de volledig nieuwe Captur is onderdeel van het strategische plan Drive the Future (2017-2022) van Groupe Renault. Het is tevens een van de belangrijkste modellen van de Groupe.

De nieuwe Captur wordt gekenmerkt door zijn internationale karakter. De nieuwe generatie komt op alle continenten onder dezelfde naam op de markt, ook in Zuid-Korea, en zal tevens in China geproduceerd worden – een strategisch belangrijke regio voor Groupe Renault.

Het belang van de Captur binnen de autogroep wordt ook benadrukt met de grote hoeveelheid technologie aan boord, waarmee hij voldoet aan de drie pijlers voor toekomstige mobiliteit, zoals beschreven in het strategische plan.

 

 

De nieuwe Captur vormt de kern van de strategie om het synergievoordeel binnen de Alliantie te versterken. Dit wordt met name gerealiseerd door de ontwikkeling van gemeenschappelijke technologie en door het gebruik van nieuwe platforms, zoals het CMF-B-platform waarop de nieuwe Captur gebouwd is. De nieuwe architectuur maakt het mogelijk om de nieuwste technologische ontwikkelingen toe te passen en daarmee te voldoen aan de nieuwste eisen in verschillende werelddelen.

De nieuwe Captur is eind 2019 bij de Renault dealer te bezichtigen. Prijzen worden in een later stadium bekend gemaakt.

Copyright © 2024 RTL Autowereld. All rights reserved


Privacy Statement  |  Cookie instellingen


studio29elf