Email
Facebook
Bericht ons

De krachtigste AMG-V8-seriemotor aller tijden, extreem design, actieve aerodynamica en de meest exotische materialen; voor de nieuwe Mercedes-AMG GT Black Series hebben de ontwikkelaars uit Affalterbach alles uit de kast gehaald.

Het resultaat is een vermogen van 537 kW/730 pk dat wordt geleverd door een V8-motor met een platte krukas en een design dat rechtstreeks afkomstig is van de huidige AMG GT3 racewagen.

De Black Series zit bomvol waanzinnige details en techniek. We zetten ze voor je op een rijtje.

Aandrijflijn en prestaties

  • 4,0 liter V8-biturbomotor met dry-sumpsmering.
  • Max. vermogen 537 kW/730 pk bij 6.700-6.900 t/min
  • Max. koppel 800 Nm bij 2.000-6.000 t/min
  • Topsnelheid 325 km/h
  • 0-100 km/h in 3,2 sec.
  • 0-200 km/h in minder dan 9,0 sec.
  • De motor heeft een nieuwe platte en lichtere krukas met krukken op één vlak – het kenmerk van een compromisloze sportmotor
  • Nieuwe ontstekingsvolgorde, 180 graden krukashoek: 1-8-2-7-4-5-3-6
  • Voordeel: gelijkmatigere verbranding in alle cilinders, betere gasrespons
  • Nieuwe nokkenassen en uitlaatspruitstukken
  • Versterkte AMG SPEEDSHIFT DCT 7G automatische transmissie met dubbele koppeling voor een hoger koppel
  • Nieuwe dubbele uitlaat van dunwandig rvs

Exterieur

  • Nieuwe, aanzienlijk grotere grille (geïnspireerd op de grille van de GT3 racewagen) met verticale lamellen in donkerchroom
  • Nieuwe, grotere voorskirt met een extra handmatig instelbare frontsplitter met carbon frontdiffusor voor gebruik op het circuit
  • Nieuwe carbon motorkap met twee grote luchtuitlaten en zichtbare carbon oppervlakken
  • Nieuwe carbon voorspatschermen met naadloos geïntegreerde jaloezieën (luchtsleuven) in carrosseriekleur
  • Lichtgewicht carbon dak met lager middengedeelte
  • Nieuwe, aanzienlijk grotere dorpelverbreders met carbon elementen die aan de voor- en achterzijde aansluiten op grotere profielen
  • Zwart carbon kofferdeksel met kleine spoilerrand en grotere achterruit van lichtgewicht dun glas
  • Voorruit van dun glas
  • Nieuwe achterskirt met carbon elementen, dubbele diffusor, twee dubbele ronde uitlaatsierstukken links- en rechtsbuiten en geventileerde wielkasten
  • Nieuwe, tweedelige carbon achterspoiler met speciaal gevormde steunen van matzwart carbon die op het carbon kofferdeksel zijn geschroefd. Extra flap die elektrisch automatisch of handmatig met een knop kan worden versteld
  • Standaard tienspaaks gesmede AMG-velgen, matzwart met glansgedraaide velgrand
  • Nieuwe, exclusieve speciale lak AMG magmabeam

Interieur

  • Specifiek interieurconcept in nappaleder Exclusief/microvezel DINAMICA zwart met oranje contrastsiernaden en matzwarte carbon sierdelen alsmede AMG-nightpakket interieur
  • Standaard lichtgewicht carbon AMG-kuipstoelen met oranje contrastsiernaden of optionele AMG Performance-stoelen
  • AMG Performance-stuurwiel in microvezel DINAMICA met AMG-stuurwieltoetsen en badge met opschrift ‘Black Series’
  • Lichtgewicht portierpanelen in microvezel DINAMICA met oranje contrastsiernaden en lussen voor het openen van de portieren
  • Dashboard in microvezel DINAMICA met oranje contrastsiernaden
  • Optioneel AMG TRACK PACE met lichtgewicht titanium bescherming bij het over de kop slaan en extra vierpunts veiligheidsgordels en 2 kg brandblusser

Onderstel

  • AMG-schroefveren met adaptief verstelbare demping AMG RIDE CONTROL
  • Handmatig verstelbaar camber op de voor- en achteras
  • Handmatig verstelbare stabilisatoren op de voor- en achteras
  • High-performance keramisch AMG-remsysteem met composietremschijven, zwarte remklauwen en wit opschrift, remblokken en remschijven uit de autosport, geoptimaliseerd voor fadingweerstand en temperatuurstabiliteit

Stijfheid van de carrosserie

  • Carbon verstevigingspanelen in de voorzijde, in combinatie met een lichtgewicht integrale drager en carbon tunnelkruis
  • Carbon verstevigingspanelen in het achterste deel van de onderzijde
  • Deze lichte en stijve elementen verstevigen de gehele carrosseriestructuur en maken de carrosserie daardoor nog robuuster. Ze creëren nu een samenhangend geheel om de stijfheid te verhogen en de hoge rijprecisie van de auto bij alle rijmanoeuvres te verbeteren

Materialen

  • Aluminium lichtgewicht integrale drager op de vooras
  • Carbon aandrijfas
  • Aluminium dashboardpaneel
  • Carbon kofferdeksel en spiraalvormige carbon transmissiesteunen
  • Carbon motorkap
  • Carbon stabilisatorstang op de vooras
  • Dun glas voor de voorruit en de achterruit

Aerodynamica

  • Hoge neerwaartse druk en perfecte aerodynamische balans om de rijdynamische eigenschappen te verhogen
  • Aerodynamische maatregelen geïntegreerd in de carrosserie voor een lagere luchtweerstand en meer neerwaartse druk
  • Geen aparte inlaten voor de wielkastkoelers (koelers worden met lucht gevoed via de vergrote hoofdluchtinlaat)
  • De frontdiffusor heeft twee handmatig instelbare instellingen: Street en Race (de stand Race is uitsluitend voor gebruik op circuits)
  • Geen air curtains voor, in plaats daarvan extra flaps om de neerwaartse druk te leveren die nodig is in de autosport voor een betere tractie
  • Wielkastventilatie, dankzij geïntegreerde jaloezieën (luchtsleuven) in carrosseriekleur en zijdelingse openingen in de spatschermen achter de wielen om de neerwaartse druk te verhogen
  • Geïntegreerde koelluchtkanalen in de zijpanelen voor de koeling van de remmen op de achteras
  • Grotendeels gesloten bekleding van de onderzijde en aangepaste geometrie met langsvinnen en achterdiffusor verhogen het neerwaartse druk-oppervlak op de onderzijde en daarmee ook de neerwaartse druk. De maatregelen sluiten aan op het nieuwe achterspoilerconcept
  • De grote dubbele uitlaatopeningen in de motorkap voeren niet alleen warme lucht af, maar leiden de lucht ook op nauwkeurige wijze langs de A-stijlen – voor een optimale luchtstroom naar de achterspoiler
  • Dubbele achterspoiler met groot bovenste spoilerblad en kleiner onderste spoilerblad
  • Beide achterspoilerbladen zijn handmatig verstelbaar
  • Al naargelang het gekozen rijprogramma of de AMG DYNAMICS-instelling kan de flap op het bovenste achterspoilerblad automatisch of handmatig met een knop 20 graden worden versteld om de langs- en dwarsdynamiek alsmede de rembalans te verbeteren

Copyright © 2024 RTL Autowereld. All rights reserved


Privacy Statement  |  Cookie instellingen


studio29elf